zaterdag 22 juni 2013

DIY || feesthoedje

heeii iedereen

ik vier vandaag het feest voor mijn verjaardag (ik ben woensdag jarig) en daarom leek het me leuk om een feesthoedje te maken. je hebt nodig:

  • papier (gekleurd, wit, met gliters)
  • plakband of lijm
  • een schaar
  • een haarband of haarklem
  • versiersels (denk aan: glitterlijm, lovertjes, fluffy balletjes, kralen, tape enz.)

stap 1    
vouw het papier in een frietzakvorm en plak het vast met plakband of lijm

                                             dit is ongeveer de vorm die je moet krijgen.

stap 2    
als je het papier gevouwen hebt knip je een stuk van de onderkant af totdat je een kegelvorm hebt. Dit is de basis van je feesthoedje.


stap 3   
nu kan je het feesthoedje gaan versieren. Je kan er vanalles mee doen. bijvoorbeeld verven of dingen erop tekenen of helemaal beplakken met pailletten (schrijf ik het goed zo???). Ik heb hem beplakt met tape, maar je kan het dus op heel veel manieren versieren.




stap 4  
En als je het feesthoedje helemaal hebt versiert kun je hem op een haarband of een haarspelt plakken. EN dan is je feesthoedje klaar. Zo simpel is het.

                                                                           be creative                                                              
                                                                           xxxjes kyra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten