woensdag 18 september 2013

bakwoensdag|| 2e keer macarons

hoi hoi,
Laatst was mijn oma jarig en ze had gevraagd of ik macarons wilde maken. Dat wilde ik wel en ik mijn moeder had een nieuwe macaronboek gekocht dus kon ik daar iets van uitproberen. Kijk je mee naar hoe het is gegaan?


Dit is het nieuwe macaronboek. Mad about macarons van Jill Colonna. Het is een erg fijn boek met heerlijke recepten zoals toffeemacarons en tropische vruchtenmacarons en nog veel meer. Het is ook fijn dat er veel uitleg in staat en ook technieken om macarons te maken. Een fijn boek dus.

Nou, weer terug naar mijn oma's verjaardag. Ik had besloten om gewone vanille macarons te maken en tiramisu macarons. De vanille zijn met vanillecrème (ja dûh) en de tiramisu met een soort witte chocolade ganache. Klinkt wel lekker hè. Oke en toen was het tijd om ze te gaan maken...
De ingrediënten netjes afwegen
Eerst maar de amandelen malen tot poeder.
Amandel poeder!
Daarna de eiwitten stijf kloppen met de suiker
na het stijfkloppen van het eiwit kun je het amandel-poedersuiker mengel toevoegen.
je kan dan ook kleurstof toevoegen. Dit is het roze beslag. Het is wat minder fel dan de vorige keer.
En dit is het chocolade beslagje. Het is een beetje aan de dikke kant want ik heb teveel
cacao toegevoegd. Oeps -,-"
de twee kleuren in de spuitzak en dan spuiten maar
Ik heb ze nu voor het eerst op een silecone bakmat gespoten. Hierop zouden ze
als het goed was allemaal even groot worden.
En de roze
Maar ik had teveel beslag dus heb ik er ook nog op bakpapier gespoten. Deze zijn
helaas uitgelopen. Die worden nooit meer goed..

en toen konden ze de oven in. Het is het beste als je de bakplaten er een voor een indoet. Dit is het resultaat na het bakken:
 de chocolade. Deze zijn niet helemaal egaal van kleur. Ik weet alleen neit helemaal waarom, dat ga ik nog
een keertje uitzoeken
 En de roze. Deze zien er best wel goed uit toch?
 Whahaha. Deze twee zitten aan elkaar vast. De volgende keer maar met iets meer tussen ruimte spuiten
 En deze macaron wilde maar niet loskomen.

Oke de macarons zijn gebakken en toen kon ik ze gaan vullen. (waarom krijg ik het lettertype niet normaal??)
nouja. Als vulling had ik dus vanillecrème en witte chocolade ganach. Het recept zet ik nog wel een keertje online Tijd om ze op te spuiten!

 Op een helft een beetje crème doen.....

En dan de andere helft erop doen!


De chocolade macaron

Ja, En toen waren de macarons klaar en konden ze naar mijn oma toe. De macarons waren erg lekker en ze waren zo op. Dus dat recept is wel voor herhaling vatbaar. Ik heb nu nog een paar foto's voor jullie






be creative
xxxjes kyra













 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten