woensdag 7 augustus 2013

bakwoensdag|| broodjes


hey hey,

Je kan natuurlijk naar de supermarkt of naar de bakker  gaan om ze te halen. Maar het is veel leuker om ze gewoon zelf te bakken. Ik heb het natuurlijk over broodjes. Kijk je mee hoe het is gegaan?
Ik heb afgelopen week broodjes gebakken. Het is niet de eerste keer dat ik broodjes bak, maar ik wilde er nu een blog over schrijven. Kijk je mee?

Ik heb het recept van Evert gebruikt van heel Holland bakt. Je kan het recept hier vinden. En dan moet je naar de volkorenbroodjes kijken.

Ik ben begonnen met alles af te wegen. Lijkt me logisch, toch? En daarna moet je eigenlijk gewoon alles in de mixer gooien tot het een deegje is geworden. Brood bakken is nog niet zo moeilijk.
je hebt deze "haak" nodig om te mixen
zo, alles in de mixer behalve de melk die moet je er geleidelijk bij gooien. En mixen maar!!
En na een tijdje mixen wordt het dit. Je haalt het deegje nu uit de mixer. En dan is het tijd om te kneden. Het kneden is erg belangrijk want dan worden de gluten gevormd en die zorgen voor de elasticiteit van het brood.

Als het deeg een beetje elastisch is, kan het gaan rijzen. Leg het is een kom, waar een beetje bloem op de bodem ligt en laat het voor ongeveer 40 minuutjes rijzen.

En wow het brood heeft zich verdubbeld. Nu kan je er kleine broodjes van maken of een groot brood. Het is maar net wat je zelf wilt.



en tadaa kleine broodjes. Het is leuk als je ze in kleine vormpjes kneed. Nu moeten deze broodjes ook nog ongeveer 40 minuten rijzen. En daarna kunnen ze de oven in.

En dit is dan het eindresultaat. Heerlijke zelfgemaakte broodjes. Eet smakelijk
 
be creative
xxxjes kyra


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten