woensdag 14 augustus 2013

bakwoensdag|| spaanse tortilla



hoi hoi,

Vandaag heb ik een hartig recept voor jullie, het is misschien zelfs meer koken dan bakken maar het is wel lekker en leuk om te maken. Ik heb het over spaanse tortilla

Het is een recept van mijn moeder en ik vind het erg lekker. Hier komt het recept:


What you need: 
  • olie (zonnebloemolie, olijfolie wat je zelf wilt)
  • ongeveer 4/5 grote aardappels
  • 2 rode uien
  • 2/3 eieren
  • kruiden (zoals zout, peper, paprikapoeder wat je lekker vindt).
Om te beginnen:
  • Schil de aardappelen en snij ze in dunne plakjes.
  • Pel de ui en snij de ui in ringen.
  • verwarm wat olie in de pan en bak de uien tot ze zacht zijn
  • doe dan de aardappels erbij en bak de aardappels tot ze gaar zijn
  • laat de aardappels en de olie uitlekken tot de olie eruit is.



de tortilla:
  • Verwarm wat olie in een pan.
  • Doe de eieren in een kom en kluts ze.
  • Doe de kruiden erdoor.
  • Doe nu de aardappels en uien erbij en schap het erdoorheen.
  • Giet nu het mengsel in een de pan
  • Bak de tortilla tot de eieren gaar zijn en dan is je tortilla klaar.

Je kan de tortilla als lunchgerecht eten of als hapje, het kan allemaal.

eet smakelijk
O ja, ik ga nu om de week bakwoensdag doen want de scholen gaan weer beginnen en dan kom ik een beetje in tijdnood.
 
be creative
xxxjes kyra


Geen opmerkingen:

Een reactie posten