woensdag 24 juli 2013

bakwoensdag || easy mueslierepen/ -brokken



hoi, hoi,

Ik ga een soort van rubriek instarten. Namelijk bakwoensdag. Op elke woensdag plaats ik een bericht met een recept of een baksel dat ik heb gemaakt. Vandaag start ik met mueslierepen/ brokken.

het recept komt van www.chickslovefood.com maar ik heb het een beetje aangepast naar mijn eigen smaak.


What you need.
  • 130 gram havervlokken
  • 90 gram noten  (hazelnoten, amandelen, walnoten)
  • 70 gram honing
  • 30 gram rozijnen
  • 60 gram gedroogde abrikozen
  • 2 theelepels geraspte citroenschil
  • 2 theelepels kaneel
  • 2 eetlepels olie  (olijfolie)
  • 2 eetlepels water
  • een bakblik (een brownievorm, cakevorm etc.)
  • bakpapier
1. hak de noten grof in stukjes, en doe dit bij de havervlokken. En verwarm de over voor op 180 graden.
2.Snij de abrikozen in kleine stukjes en doe dit samen met de rozijnen bij het haver-, notenmengsel.
3. Verwarm de honing in een pannetje totdat het erg vloeibaar is en doe dan de olie en het water erbij.
4. Doe dan het haver,notenmengsel bij de honing en roer dit goed door elkaar tot het een beetje plakkerig wordt.
5. Bekleed een bakvorm met bakpapier
6. Doe dan het honig, haver, notenmengsel in het bakblik en zet het in de oven voor ongeveer 25 minuutjes, totdat het een beetje bruin is vanboven.
En tadaaa daar zijn je mueslierepen. Je hoeft nu alleen nog maar inkepingen te maken. Dan kan je de mueslierepen in repen breken als het afgekoeld is. Bij mij werden het alleen geen mueslierepen want ik heb er te weinig honing bij gedaan. domme ik. Ik heb er nog een paar 'brokken' uit kunnen redden dus het zijn meer muesliekoekjes geworden. En wat nog over was heb ik bewaard als muesli. Dat kun je 's morgens als ontbijt gebruiken met yoghurt. Ook lekker toch? Dus als je alleen muesli wilt maken kun je in plaats van 70 gram honing 60 gram honing gebruiken.
                                                                  de mueslie
                                                                 en de "brokken"/ koekjes

                                                                         eet smakelijk
                                                                          be creative
                                                                         xxxjes kyra







Geen opmerkingen:

Een reactie posten